Oldal kiválasztása

Honlap | PPC | SEO

Miért fontos a honlap az egyéni vállalkozók számára?

Dr. Szentes háziorvos

Írta: Tankó Zsolt

Egyéni vállalkozó

A mai modern világban az ügyfelek számára számára komlytalan lehet minden olyan egyéni vállalkozás, amelynek nincs honlapja. Ne feledjük, hogy a honlap nemcsak hatékony értékesítési eszköz, hanem magabiztos megjelenést is biztosít a vállalkozó számára. A vállalkozás weboldalának elérhetősége, akár lehet a saját nevünk is, mint például nálam a tankozsolt.hu. Tudom sok vállalkozó tévesen azt hiszi, hogy elegendő egy Facebook oldal a sikerhez. Ez azonban nem igaz! Egy közösségi média felületen nem lehet teljes körűen és rendszerezve bemutatni egy vállalkozást. A másik fontos szempont, hogy a keresőmotorok, mint például a Google, nem tudják megfelelően indexelni a közösségi média felületekre feltöltött tartalmakat. Ennek következtében az egyik legnagyobb értékesítési csatornától esik el minden olyan vállalkozó, akinek nincs honlapja!

Miként szerezhetünk új ügyfeleket egy honlappal?

Egyszerű, így került most a honlapomra is. Bizonyára az interneten kutatott egy téma iránt, majd a találati listában felbukkant a weboldalam, de az is elképzelhető, hogy egy olvasónak annyira megtetszett a cikkem, hogy megosztotta a közösségi médiában. A leendő ügyfelei is hasonlóan járnak el. Egyszerűen kutatnak a világhálón. Beírnak egy kulcsszót a keresőbe, majd számukra is megjelenik egy találati lista. A lista élén a fizetett hirdetéseket látjuk, alatta pedig az úgynevezett organikus találatokat. Mindkét esetben egy honlapra érkezünk, ahol többet megtudhatunk a keresett termékről vagy szolgáltatásról. Lehetőségünk van még jobban megismerni, tájékozódni róla. Azt sem szabad elfelejteni, hogy mára az ügyfeleink már a honlapon keresztül is bankkártya segítségével könnyedén fizetnek. Ezáltal, mint vállalkozó, azonnal hozzájuthatunk a pénzünkhöz. Arra is vannak módszerek, ha az ügyfél még nem akar vásárolni, egyenlőre csak tájékozódik. Ebben az esetben egy „csali” ajánlattal akár el is kérhetjük az adatait. De őszintén szólva, vállalkozóként nem ez az ésszerű megoldás? Ezáltal gyakran csupán csak bemutatjuk a termékünket vagy szolgáltatásunkat anélkül, hogy bárki azt érezné bármit is el akarunk adni neki.

Hogyan működik ez a gyakorlatban?

Első lépésként engedje meg, hogy bemutatkozzam: Tankó Zsolt vagyok, és több mint 10 éve foglalkozom honlapkészítéssel, SEO-val és kattintás alapú PPC hirdetések menedzselésével. Egy úgynevezett „kocka vagyok”, aki szereti amit csinál és nagyon becsületesen végzi el a rá bízott feladatokat! Ha rám hallgat, még mindig azt állítom, hogy a honlap továbbra is az egyik legjobb értékesítési eszköz. Az általam készített honlapot könnyedén tudja hirdetni a közösségi média oldalakon, a Google keresőben és szórólapokon is egyaránt. Biztos lehet benne, hogy a honlap gyors, garantáltan mobil- és Google barát lesz. Ami még fontos, hogy soha nem hagyom magára. Segítek a honlap népszerűsítésében és az online marketingben is.

Mennyibe kerül a honlap?

Amikor árajánlatot kérnek tőlem, mindig hangsúlyozom, hogy nincs két egyforma honlap. Egy pár oldalas egyszerű bemutatkozó céges honlapot már 200.000 Ft-tól vállalok, de egy komolyabb webáruház esetében más a helyzet. Ezért minden ügyfelemtől először azt kérem, hogy a lap alján található űrlap segítségével vegye fel velem a kapcsolatot, és elküldöm neki az igényfelmérőt, amelyből láthatom, hogy pontosan mire van szüksége. Fontos kiemelni, hogy az általam megállapított összeg egyszeri, és nincs havi díja. Csak évente merül fel költsége a tárhely és a domain tekintetében, amely körülbelül 10.000Ft.

Hogyan tovább miután elkészült a honlap?

Miután elkészült és átadásra került a honlap első lépésként mindig javaslom az ügyfeleknek egy Google Cégprofil fiók létrehozását. Ezzel az eszközzel könnyedén és ami a legfontosabb díjmentesen reklámozhatjuk a vállalkozásunkat. Tegyük fel, hogy autószerelő műhelye van egy településen. Létrehozzuk az említett profilt, megadjuk a vállalkozás címét, telefonszámát és természetesen a honlap elérhetőségét is. Általában már csak ezzel az apró beállítással is az adott városban többek között ” autószerelő ” és a vele kapcsolatos szavakra a Google élére kerülhet. Emellett persze ugyancsak javasolni szoktam Google Ads hirdetések indítását az ügyfél számára fontosabb kulcsszvakra. Természetesen ezt minden esetben megtárgyalom az ügyfelemmel. Harmadik lépésként, pedig mérlegelni szoktuk OFF PAGE SEO kampány indítását. Ez lényegében a linképítés, melynek célja, hogy honlapunk organikusan is jó helyeken szerepeljen a keresőkben. Ha pedig értékes kulcsszavakra a top 3 találatba kerül az kész aranybánya.

Lenne még kérdése?

Nagyon örülök, ha eddig eljutott, mert ez számomra azt bizonyítja, hogy Ön egy vérbeli vállalkozó, aki nem fél és töredék mondatokból hoz meg kemény döntéseket. Elolvasta a cikkemet, amelyben részletesen kifelytem miért fontos, hogy minden vállalkozásnak legyen honlapja. Tudom, hogy ettől függetlenül még lehetnek kérdései, amivel nincs semmi probléma. Javaslom, hogy folytassuk a konzultációt személyesen, vagy telefonon. Kérem, adja meg az elérhetőségét a lentebb található űrlap segítségével és rövid időn belül keresni fogom. Addig is köszönöm, hogy szánt rám időt!